Tartalomjegyzék
Azzal a szándékkal dolgozom: a kultúra nem más, mint közösségben végzett emberi összeműködést segítő tevékenység.
A Pajtában továbbá: Erkel: Bánk bán, Kacsóh: János vitéz, Arany János: Toldi, Vörösmarty: Csongor és Tünde, Petőfi: A helység kalapácsa, Arany János: Nagyidai cigányok és a Csokonai: Dorottya, CANTEMUS, Söndörgő, Muzsikás, Góbé, Dresch Quartett, Ghymes, mert Kodály és Bartók országának tündéri kertjeiben nem hiányozhatnak a néplélek dalai.
Volt kiállítása Simon Attila, Kaiser Ottó fotóművészeknek, U Nagy Gábor építésznek és 2011-ben Csernyus Lőrinc építésznek, hogy kezdeményezésével elkezdődjön a viszáki Tündérkert költői kert arculatának alakítása. A Makovecz Imre által alapított Kós Károly Egyesülés vándoriskolásai és főleg építészhallgatók megépítették a Tündérkert csillagát, a Börüt (patakon átívelő gyaloghíd) és építik a Kemencekápolnát.
Megkérdezték Csernyus Lőrinctől: egy kemencét hogy hívhatnak kápolnának? Mire ő: mégsem nevezhetjük székesegyháznak.
A Nemzeti Színház Pajtaszínház és Galéria Tündérkertek hármas útját járom. Bennem összeérnek. Azt hiszem a "Ki vagyok? Honnan jöttem? Mit akarok?" kérdés hármasra így tudok válaszolni szüleim emlékének, testvéreimnek, gyermekeimnek, unokáimnak, mestereimnek, a színházat szeretőknek, Viszákiaknak, az Őrségieknek.
Amikor azt kérdezte Bancsi Katalin tanító néni: "Mi leszel, ha nagy leszel?" és 1968-ban azt válaszoltam "népművelő, vagy táncdalénekes", így visszagondolva: tényleg.
Budapest, 2015. február 6.Szarvas József